۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

کیک قهوه باواریان



کیک قهوه باواریان
مواد لازم:
6 عدد تخم مرغ
250 گرم کره
2 پیمانه شکر سفید (450 گرم)
نیم پیمانه شکر قهوه‏ای (125 گرم)
150 گرم سرشیر
3 پیمانه آرد (650 گرم)
1 قاشق چایخوری سرپر پودر کیک
1 قاشق چایخوری جوش شیرین
نصف قاشق چایخوری نمک
1 تا دو قاشق چایخوری وانیل
1 قاشق چایخوری آب لیمو
نیم پیمانه گردو خرد شده (125 گرم)

اول از همه اون شکر قهوه‏ایی رو با گردوهای خرد شده قاطی میکنیم. همشان بزنید که خوب قاطی شوند. البته میشود از پیکان (اون ماشین افتضاحه را نمیگویم) که اسم فرنگی گرودی آمریکایی است و یا فندوق هم استفاده کنید. ولی همین گردو را استفاده کنید از همه راحتره همه جا هم پیدا میشود. میگذاریمشان کنار تا بعد.
آرد، پودر کیک، و جوش شیرین و نمک را در یک ظرف با هم قاطی میکنیم.این را هم بگذارید کنار. البته نه خیلی کنار همین کنار دستتان.
در ظرف بزرگ دیگری کره، و شکر را میریزیم و مشغول هم زدن میشویم. بهتره که کره را از قبل کمی نرم کرده باشید تا مچ درد نشوید. تخم مرغها را یکی یکی به اینها اضافه میکینم و خوب هم میزنیم بعد مخلوط آردمان را سه قسمت میکنیم و قسمت قسمت به این مایع اضافه میکنیم و همچنان در حال هم زدن باشید.
خوب که اینها با هم قاطی شدند، سرشیر و وانیل و آب لیمو را به اینها اصافه میکنیم و یک کم دیگر هم هم بزنید. خوب بسه دیگه خسته شدید. حالا نصف این مایع را در قالب کیک 25 سانتی میریزیم و نیمی از آن مغز گردو و شکر را بر روی آن میپاچیم یک کم هم فشار برای چسبیدن گردوها لازم است و بقیه مایع را در قالب خالی میکنیم و بقیه مغز گردوها را روی مایع کیک میریزیم. با یک فشار سطحی حالی بهش بدین.
قالب را در فری که از قبل با 180 درجه گرم کرده بودیم میگذاریم
تقریبن باید یک ساعت در فر باشد. فقط اون ده دقیقه آخر را کنار فر بنشینید تا اگر زیاد قهوه ای شد، درش بیارید.
این کیک جون میده که آدم با قهوه بخورد. البته چون من قهوه دوست ندارم با چایی یا نوشابه و یا آب شنگولی میخورم.
نوش جان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر